Oct 15, 2007

camping, bål av kumøkk og litt syk:(





ja, da har jeg vert i Bolivia i over en maaned. sliter litt med forkjolelse og har fatt diare. ikke saa goy.
men,men... er jo saa mye annet fatastsik at litt negative ting maa godtaes.



i helga var jeg paa camping.

dro til en litn landsby kalt SOROTA. ca 3,5 timer unna La Paz og 2500 meter ned-
paa lordag kjopte vi inn en hel haug med ting, tok med oss sek, telt og sovepose og motte opp for aa ta fatt paa en 2000 meter lang tur oppover i fjellet. (begynnelsen av fjellet Jampoo)
vi skulle har med oss esel som sklle bare tingene for oss. en desverre ingen esel. dette betydde at jeg som ikke er dn mest sportyie maatte bare tingene selv. ikke saabra start for meg som helst ogsaa vill ha en hest.

men,men... vi tok fat pa turen, og gjett om det var slitsomt. heldigvis hadde eg kjopt Kokainblader som jeg tygde paa. (dette gjor pusting lettere, og man blir ikke saa sulten.

det var helt fantatsisk aa gaa oppover, og naar jeg sier oppover saa mener jeg virkelig rett oppover. etter 4,5 timer var jeg fremme, med en nydelig innsjo. og det ar helt vidunderlig skjont. men plutselig forsvant sola, og det ble iskaldt.

men vi lage baal og koste oss.

vi motte foresten ogsaa paa en tett taake en stund som gav turen litt action, for ikke kunne man se.

vel, ville bar si at jeg har campet og klatret i fjell.
en utrolig fantastisk opplevelse.

paa vei til Sorota fikk vi met oss en utrolig fantastisk solnedgang, som ikke kan beskrives.

ellers besokte vi en gruve full av marmor.

det var en haerlig helg sammen ed to gode venner- estaffenia og line. fra spania og belgia.

thanks for a great trip girls.

ps: bålet vi lagde, var mesteparten bugd opp av kumøkk:)

-simi i Bolivia-

FOR FLERE INNLEGG, SE ELDRE INNLEGG....

DETTE VAR BARE NOEN AV MINE INNLEGG FINNES FLER....SE OVERSIKT LENGRE OPP PÅ SIDEN;)

SJEKK GJERNE UT DEM OGSÅ:)


VELDIG HYGGELIG AT DU ER INNE PÅ BLOGGEN MIN.

HÅPER DU FÅR EN FIN DAG VIDERE.

-SIMI-